רפלקסולוגיה לכאבי מחזור

אמא, שומעת?
אפשר רגע לדבר על הילדה המתבגרת שלך שלא מזמן קיבלה ווסת?
אותה ילדה שהבטן כואבת לה שבוע לפני.
אותה ילדה שלאחרונה מתלוננת על הפצעים שהופיעו על הפנים.
הילדה שלך שהווסת שלה עדיין לא סדירה ואולי הדימום כל כך קשה שבימים הראשונים היא לא יוצאת מהבית.
כן, הילדה שלך שמסתובבת בבית עם כאב ראש. 
הילדה הזו שפשוט שונאת את המחזור ואת כל מה שהוא הביא איתו – הדאגה שלא יראו כתמים על המכנס בבי”ס, החשש שהווסת תופיע בדיוק ביום בו היא קבעה עם חברות לים.

אילו פתרונות קיימים כדי להקל?

אחד הפתרונות הפופולארים הוא הגלולה למניעת הריון.
אפשר לנהל דיון על הקשר בין גלולות לשחלות פוליציסטיות והאם נערה שעדיין לא מקיימת יחסי מין צריכה לקחת גלולות רק כדי להקל על תופעות של חוסר איזון הורמונלי. וזה גם המקום לציין שגלולה אינה מטפלת בחוסר האיזון אלא מייצרת מצג שווא ובמרבית המקרים עלולה לגרום לתופעות גופניות אחרות (קרישיות יתר, שיעור, מצבי רוח ועוד).

פתרון נוסף הוא כדור או משחה הנועדה לטפל באקנה בפנים. מדובר בכדור שגורם להתייבשות קשה של העור, פוטנציאל לפגיעה בכבד ולמפרקים. גם כאן, כמו עם הגלולות, אין מדובר בטיפול אלא רגיעה זמנית, “פלסטר” המטשטש את התופעות שיחזרו עם הפסקת המוצר.

איך הרפלקסולוגיה יכולה לסייע ומה חשוב לדעת?

בניגוד לכל האופציות הקונבנציונאליות שהזכרתי מעלה, מטרת הטיפול הרפלקסולוגי היא לא רק להקל זמנית על הכאב אלא לאזן את הגוף מבחינה הורמונלית. האיזון הזה יביא איתו הקלה על תופעות הלוואי והסימפטומים כך שהתקופה הזו תעבור בצורה נינוחה יותר.

חשוב לשים לב שהטיפול מתקיים אחת לשבוע ולא רק בימים שקודמים לווסת.
כאשר נערות ונשים מגיעות לקליניקה רק בימים שקודמים לווסת, הגוף מכווץ מכאב והטיפול מתרכז בעיקר בהרגעה ולא באיזון הורמונלי. זו הסיבה שמגיעים אחת לשבוע לטיפולים. את התוצאה אנו בוחנים בווסת הבאה.

ומילה קטנה בשבילך אמא – ביטויים כמו “אצל כולם זה ככה”, “אין אישה שלא סובלת בווסת”, “גם אני הייתי ככה. צריך להתרגל” הם לא מקדמים, לא מנחמים ובעיקר לא רלוונטים. גנטיקה היא לא גזירת גורל וגם אם ישנם כאבים או מחלות שיש “לכל הנשים במשפחה”, דעי לך שאין כאב שלא ניתן לאזן אותו במידה כזו או אחרת. ביטויים כמו אלו (גם אם מטרתם טובה) נרשמים בגוף ובמוח, הופכים להתנהלות ומנציחים את ההמשכיות.

ודבר אחרון – ווסת זו ברכה. נכון שקשה לראות את זה בגיל צעיר (בעיקר בימינו שהגילאים לקבלת ווסת רק הולכים ויורדים), נכון שזה תמיד נופל בימים הכי פחות טובים (ים, מסיבה) ונכון, זה מגיע עם הרבה פחממות ומצב רוח קרבי. יוצא שאנחנו מעריכות את הווסת רק כשהיא מפסיקה להגיע באופן סדיר או כשאנחנו מתחילות לחשוב על ילדים. אמא, גם אם החלטת לאפשר לבת שלך לקחת גלולות קחי אותה אחת לתקופה לרופא נשים. אל תחדשי את המרשם במשך שנים באופן אוטומטי. קשה להעריך את קיומה של הווסת עד שהיא משתבשת. יש היום פתרונות ואפשרויות להפוך את הימים האלו לנסבלים הרבה יותר.
מוזמנת לדבר איתי.

שיתוף:

מאמרים אחרונים מהבלוג
מעי רגיז או מעי רגיש - טיפול רפלקסולוגי - סוגי הטיפולים בקליניקה

מעי רגיש

גזים, נפיחות, שלשולים, כאבי בטן, הימנעות מאירועים חברתיים, מצב-רוח ירוד.  רשימה חלקית  ביותר של  תופעות איתן

המשך קריאה
נוירופתיה

נוירופתיה

נוירופתיה היא אחת מהתופעות השכיחות בקרב חולי סרטן המקבלים טיפול כימותרפי.מדובר בפגיעה מתמשכת אשר יכולה ללוות

המשך קריאה
צרו איתי קשר

מוזמנים לכתוב, מלאו את הפרטים ואחזור בהקדם

בלוטת התימוס ברפלקסולוגיה

הסדנאות הקרובות לרפלקסולוגים