למה כואב עכשיו, דווקא כשהכל רגוע?

דווקא עכשיו כשיש שגרה,
דווקא עכשיו כשיש שקט והילדים במסגרות,
דווקא עכשיו כשדברים מתחילים להסתדר,
דווקא עכשיו מתחיל לכאוב.
לפעמים זה מגיע בהתפרצות כמו הר געש, לפעמים זה איטי ומתגנב כמו רעית אדמה שמתחילה שקטה ומתגברת.
אבל למה זה מגיע דווקא עכשיו? דווקא כשהמלחמה נגמרה, הקורונה מאחורינו והילדים חזרו למסגרות?

 

הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה. הוא יודע לתעל את האנרגיות לאיפה שצריך ומתי שצריך.
הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה. הוא יודע מה חשוב ומתי.

כשאנחנו בתקופה לחוצה או בזמני מלחמה, כשאחד מבני הבית נפצע או כשיש משבר בעבודה – הגוף מבין שיש מצב חירום ונערך לפעול אחרת כך שרק מערכות גוף חיוניות, כאלו שנועדו לסייע לנו לצלוח את המשבר, יקבלו אנרגיה וקשב.  

אם הייתם עדים לתאונת דרכים או שמעתם אזעקה – ידעתם לפעול ביעילות ומהירות. לרוץ לממ”ד, להזעיק עזרה, להתקשר למי שצריך.
זה נכון שחלק מהאנשים יקפאו במקום, אבל חלק ידעו ישר איך לפעול ויעשו זאת ביעילות יוצאת דופן.
אלו המקרים בהם הגוף יודע להתגייס ולתעל את האנרגיה שלו למשימה שעומדת לפנינו.

אז איפה הבעיה?

כשהמשבר הוא לא זמני אלא מתמשך.
כשאין “תקופה” לחוצה בעבודה אלא זה נמשך על פני חודשים או שנים.
כשאנחנו מטפלים בבן-משפחה בעקבות תאונה, פציעה או מחלה לתקופה ארוכה.
כשאזעקות לא נמשכות 3 שבועות אלא שנים.

מערכת החירום הזו נועדה לעבוד לפרקי זמן קצרים, במצבי לחץ קיצוניים. היא לא נועדה לעבוד כל הזמן.

כשמצב החירום נמשך, הגוף שלנו לרגע לא מפסיק את מצב הכוננות שאליו הוא נכנס. כפי שציינתי, במצבים כאלו ישנן מערכות שמקבלות יותר אנרגיה על מנת להתמודד עם המצב. וזה לחלוטין בא על חשבון מערכות אחרות.

במה זה פוגע?

את הנזקים לגוף ולנפש אנחנו נרגיש דווקא כשהמצב ירגע.
כמו חייל שחוזר הביתה משדה הקרב ולאט לאט צפה הפוסט טראומה, כך הגוף מגיב אחרי תקופות ממושכות של סטרס- הכאבים יצופו ויעלו דווקא בזמני רגיעה.

כל אותן מערכות גוף שהיו בסטרס קיצוני, תפקדו כראוי ולא קיבלו מספיק קשב – יתחילו לאותת לנו.
המערכת החיסונית שלנו תיחלש, ל”ד הדם עלול לעלות וגם ערכי הסוכר. אנחנו עלולים לחוש תשישות קיצונית, הפרעות שינה, דיכאון, חרדה וכאבים שונים בגוף.

הכי קל להגיד שחשוב לתמוך בגוף בזמני משבר.
הרבה יותר קשה לבצע זאת.
ועם זאת, חשוב להבין למה דווקא אחרי הסערה, כשהכל רגוע, צפים ועולים כל הכאבים.
אל תתעלמו מהם. הם זקוקים לתשומת לב וליחס. 
תנו לעצמכם את הטיפול שמגיע לכם כדי להקל על החזרה לשגרה.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
מאמרים אחרונים מהבלוג
טיפול רפלקסולוגיה להפרעות שינה

הפרעות שינה

לא מצליחים להירדם?נרדמים בקלות אבל מתעוררים מס’ פעמים בלילה?השינה שלכם קלה ומופרעת מכל רחש קטן? הפרעת

המשך קריאה
צרו איתי קשר

מוזמנים לכתוב, מלאו את הפרטים ואחזור בהקדם